Breda taxi

 

Amsterdam is een ideale stad om een taxi te besturen. De compacte opzet en de overvloed aan voetgangersgebieden maken het gemakkelijk voor taxi's om door de stad te rijden zonder al te veel achteruit te hoeven rijden. Voeg daarbij een robuust openbaar vervoernetwerk en het is geen wonder dat er zoveel chauffeurs bereid zijn om de uitdagingen van zo'n dichte stad aan te gaan. Ondanks de sterke punten hebben de congestieproblemen van de stad het in de loop der tijd moeilijker gemaakt voor taxi's om te gedijen. In Breda wordt dit echter niet weerspiegeld in de manier waarop ze hun auto's aanpassen. In plaats van te proberen hun auto's aan te passen aan de stad, heeft Breda de stad aangepast aan hun taxi's – zoals bijna elk ander gebied dat we zijn tegengekomen! Dit bedrijf is de beste keuze als je een taxi in Breda nodig hebt. Daarom heeft Breda een veel lagere dichtheid van taxi's dan andere steden op deze lijst. Maar omdat ze weten wat ze nu (en in de toekomst) doen, lijkt het erop dat er voldoende groei zal zijn voor hen en andere lokale taxibedrijven in de toekomst.

Hoe Breda Cabs werken

Breda heeft ongeveer 80.000 inwoners, wat een potentiële markt van ongeveer 3.000 taxi's vertegenwoordigt. Dit is een veel kleinere markt dan in andere Nederlandse steden en betekent dat het wagenpark van Bredase taxi's per hoofd van de bevolking kleiner is dan in andere steden. De stad heeft ook een lage taxidichtheid: de gemiddelde taxi rijdt slechts 3,3 ritten per dag. Deze combinatie van een lage marktomvang en een lage vlootomvang maakt het voor een bedrijf gemakkelijker om uit te breiden dan in grotere steden. Bedrijven hebben ook meer vrijheid op het gebied van service- en betalingsopties, waaronder de optie om passagiers voor hun rit te laten betalen met een smartphone-app. Als een bedrijf meer geavanceerde functies wil aanbieden, zoals real-time routekaarten, kunnen ze deze in hun app instellen en de klant een abonnementsgeld in rekening brengen.

De huidige stand van zaken in Breda

De huidige stand van zaken in Breda betekent dat het een hoog aantal taxi's heeft, maar een veel lager niveau van vlootomvang per hoofd van de bevolking. Dit heeft een aantal belangrijke problemen veroorzaakt. Het verkeer in de stad is de afgelopen jaren intensiever geworden, waarbij het aantal taxi's per dag veel sneller toenam dan het aantal nieuwe inwoners. Dit heeft ertoe geleid dat de taxivloot van de stad nu ver boven haar capaciteit zit en op lange termijn niet houdbaar is. De stad zal een manier moeten vinden om het wagenpark terug te brengen tot een duurzamer niveau. De stad heeft een sterk openbaar vervoernetwerk en is daarom niet afhankelijk van taxi's voor haar mobiliteitsbehoeften. Dit betekent dat het verkleinen van de vloot niet als een kostenbesparende maatregel moet worden gedaan, maar om de levenskwaliteit te handhaven en de mobiliteit te vergroten.

De toekomst van Breda Cabs

Breda heeft een sterk potentieel om zijn taximarkt te laten groeien, dankzij zijn sterke openbaarvervoersysteem en lage taxidichtheid. Dit betekent dat Breda het potentieel heeft om een hub te worden voor alternatieve mobiliteitsaanbieders. Naarmate de bevolking van de stad toeneemt, zou ze een hub kunnen worden voor bedrijven en ondernemers op het gebied van autonome voertuigtechnologie. De compacte indeling van de stad, de geringe omvang van het wagenpark per inwoner en de lage taxidichtheid zijn uitstekende kenmerken voor autonome voertuigen. Dit kan ook een positief effect hebben op de toeristische sector van de stad, omdat bezoekers de stad kunnen ervaren zonder afhankelijk te zijn van taxidiensten. De bevolkingsgroei van de stad kan ook nieuwe vraag creëren naar ride-hailingdiensten zoals Uber en Lyft, te midden van de toegenomen concurrentie tussen de lokale taxibedrijven.

Conclusie

Breda heeft een aantal uitstekende kenmerken voor de ontwikkeling van haar taximarkt en voor de invoering van autonome voertuigen. De stad heeft een compacte lay-out, een lage taxidichtheid en een hoog niveau van openbaar vervoer. Dit betekent dat de stad niet afhankelijk is van taxi's voor mobiliteit en het potentieel heeft om een hub te worden voor autonome voertuigtechnologie en ride-hailingdiensten. De stad heeft een relatief lage bevolkingsgroei, een laag wagenpark per inwoner en een lage taxidichtheid. Dit betekent dat het minder uitdagingen heeft in termen van groei, ruimte heeft voor groei en het potentieel heeft om in de toekomst te groeien. Breda heeft een groot potentieel om haar taximarkt te laten groeien en een hub te worden voor autonome voertuigtechnologie en ride-hailingdiensten. Dit zou positieve voordelen opleveren voor de inwoners en bezoekers van de stad.